En dag på jobbet


I väntan på bilder från vår resa i helgen tänkte jag berätta lite hur en vanlig dag ser ut för mig. På måndagar, onsdagar och fredagar går Jonty på créche, vilket är ungefär samma sak som vår öppna förskola i Sverige. Det betyder att jag är ledig på förmiddagarna de dagarna. Men tisdagar och torsdagar är mina dagar med Jonty, och då är tanken att vi ska försöka hitta på något roligt tillsammans.

Det här är Jontys kamera-pose, förresten. I motsats till vad hans leende indikerar på denna bilden så var han faktiskt väldigt exalterad över dagens aktivitet: bakning! Han älskar att hjälpa till i köket och går alltid för att hämta en liten stol att stå på så att han kan nå upp och hälla, mäta och blanda.

Och förutom att hjälpa till är han också väldigt bra på att stöka ner...
 
Men efter att ha tvättat och städat (mest Jonty, förstås, hjälpsam som han är!)...
 
... så blev vi båda två mycket nöjda med slutresultatet!
 
Såhär glada var vi!
 
Fast sedan blev Jonty väldigt orolig, för chokladbollarna var borta...
 
Eller nä, jag hade ju bara ställt in dem i kylen!
 
Så han blev snabbt lugn igen. Efter att ha provsmakat chokladbollarna, som var helt okej men inte som de man gör hemma (tror det beror på kakaon och havregrynen, som är annorlunda här), så tog vi en liten tripp till parken.
 
Och vägen kantades av maskrosor. Det blev många önskningar, kan jag tala om!
 
Och nu är det alltså torsdag kväll här. Man är rätt trött efter en heldag såhär, men imorgon förmiddag är jag ju ledig, och sedan är det helg. Även om jag inte kan klaga på att det är dagar som denna som mitt jobb består av, så är det väldigt skönt med två dagars paus varje vecka också. I helgen är schemat fullt av bland annat stand up paddle boarding, som jag får berätta mer om en annan gång, biobesök med gänget från resan och Auckland Lantern Festival. Vi får se om jag hinner att blogga också, annars har jag troligen massor att berätta nästa vecka!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: